Drago Cvetanovič | Cveto.si

M? M! Mmmmmm

M? M! Mmmmmm
september 02
10:27 2015

So stvari, ki ti preprosto padejo v oči, te osvojijo, postanejo del tebe, del tvojih sanj. Ali stila življenja. Odvisno, kaj premore denarnica, ki jo nosiš. In z lahkoto, brez kakršne koli zadrege, za vedno, bi lahko prijateljeval z malim BMW M235i Xdrive. Z lahkoto. In za vedno!

Že ko sem ga prvič videl, me je pritegnil. Zaradi njega sem zastal, zaradi njega se je ustavil korak in zaradi njega sem pozabil, kam grem in h komu grem. Majhen, snežno bel, me je želel prevarati in prepričati v svojo nedolžnost. »Sem samo mali avtomobil,« me je prepričeval, vendar pa je že sprednji odbijač  dal vedeti, da je malček pravzaprav zver. Pogled v notranjost je že vodil k tistemu znanemu – »HOČEM TE!« Ko sem kasneje še sedel vanj in zaprl vrata, sem vstopil v nek drug svet, drugo dimenzijo, kjer ni dnevov in noči, kjer ure, minute, sekunde ne pomenijo nič, štejejo se le utripi srca in obrati motorja.

Ima vse, lepoto, šarm, športnost, eleganco

Ima vse, lepoto, šarm, športnost, eleganco

Šestvaljni vrstni turbo motor s 3.000 kubičnimi centimetri prostornine  in 326 konjskimi močmi je tisto, kar bi ob nekaj (preveč)pametnega razmišljanja pripeljalo do sklepa, da tak motor v tako mali avto ne sodi. Napaka. Motor in avto sta kot ustvarjena eden za drugega. Čeprav … Moj prvi vtis po nekaj prevoženih metrih je bil: »Kateri lunatik je dal tak motor v ta avto?«

Po še ne prevoženem kilometru je vtis iz godrnjanja prešel v: »Hmmmmmmmmm, …?!«

Po naslednjih nekaj trenutkih se je vtis nadgradil v: »Wooooooohhhhoooooooooo, hvala nebu za lunatike!!!«

Športno srce

Športno srce

Ja, približno tako hitro mala dvojka osvoji voznika. Notranjost je značilna za vozila BMW. Vse je tam, kjer je treba, vse je pri roki in uporabno. M235i je imel vse, kar avto te serije lahko ima. Vse! Če bi nadaljeval v stilu neke reklame za ne vem že kateri avto, bi s tistim »O ja, ima« lahko dolgočasil v nedogled, morebitna televizijska reklama v tem stilu pa bi imela kar nekaj svojih nadaljevanj. A pomembna so dejstva.

Voznikov sedež je odličen, športen, nastavljiv v vse mogoče smeri, tako da voznikovo telo objame in mu daje pravi občutek za vožnjo. Pri nastavljanju sedeža sem hitro naredil napako. Nastavil sem ga potovalno daleč od volana. V športnem coupeju pa to ne gre dobro skupaj.  Ob prvem resnem pospeševanju sem imel občutek, da mi volan uhaja iz rok in kaj hitro sem sedež prestavil bližje k volanu. Vse ostalo naprej je bil le še užitek.

Od zadaj

Od zadaj

M235i ima seveda avtomatski menjalnik, 8-stopenjski Steptronic, tudi z ročicama za upravljanje ob volanu. Tako sta v osnovnem izboru dve možnosti. Preprosto pretakniti na popolno avtomatiko in uživati v lagodnosti vožnje z BMWjevim coupejem, ali pa menjalno ročico prestaviti na ročno in se z osmimi stopnjami menjalnika poigravati sam in po svojih željah. Vsaka izbira je prava, mala M zver bo vedno zagotavljala užitek. Da menjalnik (so)deluje z željami voznika pa ni treba izpostaviti. In to vedno.

In ko rečem vedno, tudi mislim vedno. Ne glede na stil, hitrost in kraj vožnje, vedno je vožnja udobna, čista razvada. Avto ima tri osnovne nastavitve vožnje. Ob nekako osnovni komfortni vožnji, se avto lahko nastavi na nekoliko bolj varčen način vožnje, ali pa tudi na bolj športen način z ali brez nadzora nad zdrsom koles. Vse se upravlja preko računalnika, za spremembe udobja skrbi poseben gumb, vse ostale nastavitve udobja in informacij pa se uravnavajo preko velikega gumba in velikega zaslona na armaturni plošči.

Značilno za BMW, lepo in pregledno.

Značilno za BMW, lepo in pregledno.

Avto ima tudi zadnjo klop, menda za dva, ampak komu mar. Zanimal me je samo položaj za volanom. Tudi prtljažni prostor ima in to ne ravno majhen, saj gre vsa moja fotografska oprema z lahkoto vanj. Ampak ponovno, komu mar. Avto je športnik in športnik naj ostane. Za opravljanje selitvenih servisov si najemite Fiat Ducato.

Gravitacija je čudna reč. S fiziko v šoli nisem bil najbolj prijatelj, veliko bolje mi je šla matematika. Ampak sedaj tudi fiziko in gravitacijo razumem dosti bolje. Pa naj razložim. Ob pospeševanju 235i, ki je, to je treba malo poudariti, BMW z oznako M, na telo delujejo določene sile. Te so še posebno intenzivne na glavo in obraz voznika. Ko voznik pritisne stopalko za plin, avto seveda pospeši. Konice ustnic, zaradi sile pospeševanja, nekako želijo ostati v tisti izhodiščni točki (ki pa je že zelo zelo daleč nekje zadaj) in jih pospešek vleče nazaj, nazaj, vse bolj k ušesom, kjer se tudi ustavijo. In tam ostanejo dan ali dva. Nekateri temu pravijo zgolj nasmeh, ampak, saj vemo kako je s tem. Fizika je to. Mi je pa žal, da mi matematika še vedno dobro gre. Seštevanje in odštevanje pravi, da brez loto dobitka tale zver ostane le želja.

Ena od možnosti - SPORT (dinamična vožnja)

Ena od možnosti – SPORT (dinamična vožnja)

In ko smo že pri pospeševanju, še malo o vožnji. M235i Xdrive je dirkalnik za vsak dan. Res sem si želel, da bi ga lahko odpeljal na dirkališče, prežgal gume in trošil gorivo za užitke v brezskrbnem kroženju po dirkališču. Avto te prepriča, da to rabiš. Ampak časa za kaj takega ni bilo, zato sem se zadovoljil s tem, kar sem imel. In lahko rečem, da ima ta mala zverina sto in en obraz. Od nedolžnega stopicanja na mestu in počasni vožnji mimo šol, kjer je omejitev hitrosti 30 km/h, preko aktivne vožnje po zavitih gorenjskih hribovskih cestah, do hitrih »preskokov« iz enega v drugi kraj po naših avtocestah. Vsemu je ta BMW kos, vsemu se hitro prilagodi in voznika razvaja vsak trenutek. Avto pelje kot po tirih. Najlepše se je voziti lepo počasi, poslušati glas izpuha in gledati mimoidoče, ki jim avto krade poglede. Oh ta BMW.

In tako hitro, kot se avto izstreli, tako hitro se tudi ustavil. Velike zavorne čeljusti so avtomobilu in njegovi hitrosti brez težav kos. Tukaj ni potrebna filozofija, zanimivo pa je, da kljub ostremu zaviranju, fizika odpove. Tisti kotički ustnic še vedno ostanejo nekje v bližini ušes. V nasmehu bi rekli nepoučeni. Proizvajalec je navedel, da je povprečna poraba goriva 7,8 l/100 km. Načinov vožnje je ogromno in kakšen od njih verjetno zagotavlja tudi tako porabo. Morda bi šlo tudi manj, verjemite pa, da ta avto lahko porabi precej več. Pa kaj. Tako aktiven motor pač rabi več in tako je prav. Kdor želi s tem športnikom varčevati, bo hitro razočaran. Sam sem zadovoljen že s tem, da sem povprečno porabil le nekaj manj kot 12 litrov na 100 km. Za varčevanje z gorivom so že davno iznašli diesel motorje, ko pa se rasni nemški konjiči spustijo v dir, pa potrebujejo nekaj več.

Vse je vrhunsko, tudi ozvočenje (najlepši zvok še vedno pride iz izpuhov)

Vse je vrhunsko, tudi ozvočenje (najlepši zvok še vedno pride iz izpuhov)

Seveda ima tudi popoln avto, kot je BMW M235i Xdrive, svoje napake. Hitro se je pokazala, vendar je proizvajalec na srečo predvidel tudi možnost njenega izklopa. Avto ima prekrasen zvok in radio v tem avtu je nepotreben balast. Na srečo se ga da izklopiti, odpreti okno in uživati v zvoku M motorja. Ali kot pojejo Mi2: »Šalali šalala, življenje je praznik!«

In … tole ni avtomobilski test, tu ni teh in onih številk, BMW M235i ti jih med vožnjo prikazuje sam in to vse mogoče, tudi o trenutnem navoru in porabi moči. Tole je zgolj vtis nekega druženja z avtomobilom, ki je vseeno nekaj več. Lahko je tudi najboljši prijatelj. In ker gre za BMW, je to zvest prijatelj. Oh, če ne bi bilo te matematike. Z njim bi lahko dolgo potoval, ali samo »skočil« do trgovine, šel na dopust, ali zgolj na tekmo. Z njim bi lahko …
MaliBavarec

Video

Jaz in HZS

some_text some_text some_text some_text some_text some_text some_text some_text