Drago Cvetanovič | Cveto.si

Super(b)

Super(b)
september 15
12:06 2015

Nov avto, novi kilometri, nove izkušnje. To pot manj športno in bolj luksuzno. Škoda je svoje čase veljala za vrh avtomobilske industrije. Tako kot ves vzhod, so zastali in ponujali staro in grdo. Začetek 90ih in Škoda Favorit sta porinesla spremembe, sodelovanje z Nemci pa je dodal svoje in Škoda ter luksus (ponovno) sodita v isti stavek.

Škoda Superb je velik avtomobil. Z velikostojo prinaša tudi veliko prostora, razkošja. Nova Superb je večja od predhodnice, 5 dodatnih centimetrov širine pa se konkretno pozna. Ampak zančnimo zunaj. Linije nove Superb so ostre, od prednjega dela pa vse do zadnjega dela pa izražajo neko samozavest. Avto je na prvi pogled lep. Velike luči in velika maska vozila v visokem črnem sijaju, z dodanim kromom na režah pritegneta pogled. Tudi preko boka vse do zadnjega dela samozavest ostaja. Svoje dodajo velika kolesa na lepih platiščih. Počasi pomislim, ali morda Škoda ne prehiteva konkurence znotraj koncerna?

Lepe linije se pričenjo že na nosu

Lepe linije se pričenjo že na nosu

Gremo v notranjost. Ne vem zakaj, ampak pri velikem avtomobilu me zanima prtljažni prostor. O ja, ta je res velik. Tako velik, da bi v njem lahko tudi živel. Ampak nemara so na račun tega stosnili potnike v kabini. Zato grem najprej za volan, si namestim prednji sedež in sedem zadaj. Razkošje. Predsedniško razkošje. Prekrižanih nog se sedi celo za menoj. Pa naj povem, da si voznikov sedež vedno namestim zelo nazaj. Ampak potnik v tem avtu nočem biti, zato me zanima kaj je za volanom. Prvi pogled na voznikov sedež je bil optimističen. Zelo velik, zelo širok, kot bi nekdo iz svoje dnevne sobe prinesel fotelj in ga vgradil v avto. Ampak to je bil pogled, preizkus je že manj navdušujoč. Tako širok sedež mi ni bil všeč, brez prave opore, po nekaj več prevoženega se mi je zdel celo neudoben.

Ogromno

Ogromno

Armaturna plošča in cel kokpit sta ena sama linija. Res da je vse na njem, ampak kot bi bilo dano vsem v kabini, ne le vozniku. Armaturna plošča je enostavna in pregleda, z vsem kar mora voznik vedeti o vozilu, vožnji in še čem. Testni Superb je imel polno dodatkov za varno in udobno vožnjo. Vse to voznik lahko ureja in spremlja iza volana. Torej morda pa je preostali del podatkov le namenjen tudi potnikom. Na sredini je velik zaslon, kjer se dodatno nastavi še mnogo tega. Zelo zanimiva je vožnja z aktivnim tempomatom. S tempomatom določimo hitrost vozila, dodamo še varnostno razdaljo do vozila pred seboj in … no volan moramo še vendo držati. Vse to lepo deluje v eni smeri. Promet teče, vozilo se pelje s hitrostjo vozila pred vami (če je ta manjša ali enaka tisti nastavljeni v vašem tempomatu), ko se to ustavlja, se ustavljate tudi vi. Manj zanimivo postane, ko vozilo pred vami pospeši. Superb v nastavitvi menjalnika na comfort ni ravno poskočen in mine kar nekaj časa, da ujame pravi ritem. Nekoliko se vse skupaj spremeni pod nastavitvijo sport. Pa ne le na avtocesti, tudi v mestu sem imel občutek, da avtomatika s preveč razmišljanja prestavlja navzdol.

Vse je tu, vozniku na voljo

Vse je tu, vozniku na voljo

Menjalnik je DSG. V svetu avtomobilzma sicer to ni nič novega. DSG pomeni Direkt Schalt Getriebe, izhaja pa iz športnih vozil. Iznašli so ga pri Porscheju, tu pa kaj drugega kot športnost niti ne poznajo. Morda zaradi tega menjalnik tudi veliko lepše deluje v sport načinu. V komfortnem se mi je zdel kar nekoliko zaletav in nič kaj predsedniško udoben. Seveda si lahko izberete tudi ročno prestavljanje in sami določate v kateri od šestih prestav se boste vozili.

Preprosto naravnost, DSG menjalnik, velik zaslon

Preprosto naravnost, DSG menjalnik, velik zaslon

Glede na velikost vozila, je poraba zelo sprejemljiva. V času mojega testa se je gibala okoli 7 litrov na 100 km. Superb je imel 2 literski turbo diesel motor s 150 konjskimi močmi. Nastavitev je bilo spet precej, ampak občutek sem imel, da avto najlepše deuje v sport načinu. Tistim bolj varčnim bo seveda najbolj zanimiv Eco način, ampak avto je moč kupiti za okoli 35.000 evrov in kakšen literček več pokurjenega goriva ne bi smelo vplivati na to, da se ne bi vozili v bolj aktivnem načinu vožnje.

Škoda v razkošni izdaji - Superb

Škoda v razkošni izdaji – Superb

Splošni občutek je bil tako mešan. Velik avto za nemalo denarja ponuja veliko. Vendar ima svoje slabosti. Zdi se, da je v Superb vloženo veliko malih dobrot VW koncerna. Prostorna limuzina pa je namenjena lahko družini z otroci, ki se radi vozijo razkošno in udobno, ali pa poslovnežu, ki ni ravno obemenjen z avtomobilskimi znamkami. Škoda pač še ni velika in se na vrh šele prebija. Ima pa Superb kar nekaj luksuza. Ampak to ni avto za moj okus.

Video

Jaz in HZS

some_text some_text some_text some_text some_text some_text some_text some_text